۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۵۸۱۰۹
آیت‌الله صدیقی:

ملت ایران زیر بار بی‌حجابی و بدحجابی نخواهد رفت | اجازه مداخله در مسائل ایران را به احدی نمی دهیم

امام جمعه موقت تهران عدم پایبندی به تعهدات را برابر نفاق خواند و گفت: مسؤولانی که در عزل و نصب‌ها دقت نمی‌کنند و دست کسانی را که صلاحیت ندارند به سرنوشت کشور مسلط می‌کنند، دچار علامتی از نفاق هستند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، درباره فلسفه و حکم خیانت در امانت سخن گفت و تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن اعتماد به وعده‌ها نباشد و مردم دیگر به هم اعتماد نداشته باشند، دچار نفاق شده است.

وی با بیان این‌که خداوند خیانت‌کننده به امانت را دوست ندارد، بر سپردن امانت به اهلش تأکید کرد و افزود: قراردادهایی را که یک مسؤول با کمپانی‌های خارجی به امضا می‌رساند اما نمی‌داند که آیا می‌شود به آن کمپانی‌ها و این قراردادها اعتماد کرد و آنها قابل اعتماد هستند یا خیر، به امانتی که مردم در اختیار او گذاشته‌اند، خیانت کرده است.

خطیب نماز جمعه تهران اهمیت مسأله ولایت، حکومت و منصب‌های حکومتی را در این زمینه یادآور شد و تأکید کرد: مسؤولانی که در عزل و نصب‌ها دقت نمی‌کنند و دست کسانی را که صلاحیت ندارند به سرنوشت کشور مسلط می‌کنند، علامتی از نفاق در آنها هست و کسانی که پایبند تعهدات خود نیستند، منافقند.

بی‌حجابی به ایرانی و مسلمان تحمیل شده است

وی در ادامه با اشاره به مسأله حجاب و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از شاعران و ستایشگران اهل‌بیت(ع) گفت: دیگران با همه هزینه‌هایی که از زمان رضاخان تاکنون در این زمینه کرده‌اند، می‌خواهند حجاب بانوان ایرانی را بی‌ارزش کنند، در حالی که چادر جزو افتخارات بانوان ایرانی بوده و بی‌حجابی تحمیل شده است.

آیت‌الله صدیقی با ابراز تعجب از سخنان برخی خواص درباره مسأله حجاب، گفت: برخی خواص با این‌که پدرانشان جزو مدافعان حجاب بودند، حرف‌هایی بر ضد آن می‌زنند؛ در حالی که مسأله بی‌حجابی برای ایران و مسلمان تحمیل است و حجاب برای بانوی اسلامی کرامت، صیانت، عزت، سنگر، نشانه استقلال فرهنگی و هویت دینی و اصالت ملی است.

وی خاطرنشان کرد: ما به حجاب بانوان افتخار می‌کنیم و از عمق جان نسبت به بی‌حجابی تحمیلی نفرت داریم و می‌گوییم ملت ایران که تاکنون امتحان خود را پس داده زیر بار بی‌حجابی و بدحجابی نخواهد رفت.

کسی که از ولایت جدا ‌شود مردمی و متدین نیست

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود از ولایت به عنوان مظهر دیانت و جمهوریت نام برد و با بیان این‌که ولی فقیه در اسلام بلندگوی مردم، حامی مستضعفان، دلسوز توده‌های نیازمند حمایت بوده و از متن آنها برخاسته است، مسأله ولایت را مردمی و متدین بودن عنوان کرد و گفت: کسی که از ولایت جدا می‌شود مردمی و متدین نیست.

وی در ادامه با اشاره به سالروز عزل بنی‌صدر به عنوان نخستین مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: مسؤولان ببینند کسانی که برای آنها کف و سوت می‌زنند خودی هستند یا دشمن که اگر در این مسأله دقت نداشته باشند دچار مسأله بنی‌صدر می‌شوند که روزی برو بیای زیادی داشت اما  امروز هیچ جایگاهی ندارد.

آیت‌الله صدیقی با بیان این‌که امام راحل نقطه عطف نظام اسلامی ایران بودند و رهبر معظم انقلاب عمود خیمه استقلال و عزت این کشور هستند از مسؤولان نظام خواست که مانند مردم زیر پرچم ولایت باشند و به داشتن این رهبر افتخار کنند و به خود ببالند و از او درس بگیرند که چگونه همه توطئه‌های دشمنان نظام را خنثی کردند.

وی همچنین با اشاره به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به کشورمان و سخنان معاندانه او، گفت: حضرت آقا پاسخ این فرد را که می‌خواست دلال آمریکا شود و به ما بگوید در منطقه باید از ما اجازه بگیرید، دادند و فرمودند که منطقه ربطی به شما ندارد.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: آمریکا در هر جا که حضور داشته باشد، حضورش فتنه‌گرانه است و ما در این زمینه اجازه مداخله به احدی را نداده‌ایم و از این به بعد هم به هیچ قدرتی اجازه این فضولی‌ها را نخواهیم داد./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات